حرکاتی برای تقویت آرنج

مفصل آرنج یکی از مفاصل پرکار بدن است. این مفصل در سمت داخلی (سمتی که به بدن نزدیک‌تر است)‌ از اتصال استخوان بازو و زند زیرین تشکیل می‌شود. عضلات خم‌کننده انگشتان به این ناحیه متصل می‌شوند و به همراه بافت استخوانی، یک برآمدگی قابل لمس در سمت داخل آرنج ایجاد می‌کنند.

التهاب این ناحیه با درد و تورم همراه است. ورزش‌هایی مانند گلف، پرتاب وزنه و نیزه و فعالیت‌هایی چون تایپ کردن و نجاری که در آنها بیشتر از عضلات خم‌کننده انگشتان استفاده می‌شود، می‌توانند زمینه التهاب را فراهم کنند. برای تقویت این عضلات و تسریع بهبودی در صورت التهاب می‌توانید از حرکات ورزشی استفاده کنید.

 

حرکت اول: جسمی مانند قوطی یا چکش را در دست بگیرید. طوری که کف دست شما رو به زمین باشد، حالا به آرامی مچ خود را رو به بالا خم کنید و سپس مجددا آن را به حالت اول برگردانید. این حرکت را در ۳ نوبت و در هر نوبت ۱۰ بار تکرار کنید. می‌توانید به مرور بر وزن جسمی که در دست می‌گیرید، بیفزایید.

 

حرکت دوم: یک چکش یا وزنه را در دست خود بگیرید و آرنج خود را به حالت قائمه دربیاورید. به آرامی ساعد خود را بچرخانید طوری که کف دست شما که در ابتدا رو به بالا بود، در انتهای حرکت رو به پایین قرار گیرد. این حرکت را ۳ نوبت در روز و در هر نوبت ۱۰ بار تکرار کنید.

حرکت سوم: وزنه‌ای را در دست گرفته و سپس دست خود را از آرنج خم کنید و به شانه نزدیک نمایید. سپس مجددا وزنه را به آهستگی به جای اول برگردانید. می‌توانید به مرور وزنه‌های سنگین‌تری انتخاب کنید. این حرکت را نیز در ۳ نوبت ۱۰ تایی انجام دهید.

منبع :جام جم

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

2 Responses to حرکاتی برای تقویت آرنج

  1. nasim می‌گوید:

    این حرکات عالیه ، من همیشه انجام میدم

    • adineh می‌گوید:

      ممنون عزیزم امیدوارم هرگز درد نداشته باشی و متشکرم از انرژی مثبتی که می دی.وخوشحالم که با این حرکات یهتر می شی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *