عسل کلیه را ضد عفونی می کند.

یک متخصص تغذیه می گوید،  مصرف عسل باعث افزایش ادرار و خرد شدن سنگ‌های مجاری ادرار و کلیوی می‌شود و کلیه را ضد عفونی می‌کند.

مریم مراداف ، متخصص تغذیه ،  اظهار می دارد : عسل ضدعفونی کننده قوی است که برای ضد عفونی کردن کلیه بسیار مفید است. اگر افراد عسل را به طور مداوم مصرف کنند باعث افزایش ادرار و خرد شدن سنگ‌های مجاری ادرار و کلیوی می‌شود همچنین عسل حاوی مقدار کمی پروتئین و تقریباً فاقد نمک است. پروتئین و نمک دو ماده‌ای است که نقش منفی را در عوارض کلیوی ایجاد می‌کند و به دلیل اینکه بیماری‌های کلیه متنوع است برای درمان با عسل به پزشک متخصص مراجعه کنند.

او می افزاید،  عسل با اینکه بسیار شیرین است ولی قند موجود در آن به دندان‌ها آسیبی وارد نمی‌کند ولی اگر شکر مدتی در دهان باقی بماند به وسیله شکر باکتری‌های موجود در دهان تجزیه می‌شود و اسید لاکتیک تولید می‌کنند که برای دندان‌ها مضر است. عسل دارای نوعی آنتی بیوتیک طبیعی است؛ هیچ اسیدی در دهان تولید نمی‌کند و حتی دندان‌ها را ضدعفونی هم می‌کند؛ اگر چای با عسل مصرف شود به علت وجود ماده فلورین در چای از فساد دندان جلوگیری می‌کند ولی اگر چای با شکر مصرف شود خاصیت فلورین آن از بین می‌رود.

منبع:جام جم


این نوشته در اخبار تغذیه ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *