رفع کشیدگی عضلات سرینی

ماهیچه‌های سرینی که در منطقه لگنی قرار دارند گاهی اوقات به دنبال دویدن یا پرش‌های متوالی دچار کشیدگی یا گرفتگی می‌شوند.

به عنوان مثال، یکی از گروه‌های در خطر، دوندگان دوی با مانع هستند. گرفتگی یا کشیدگی این عضلات باعث درد در محل باسن بخصوص هنگام نشستن یا بالا و پایین رفتن از پله‌ها می‌شود.

برای پیشگیری باید قبل از شروع فعالیت از حرکات کششی و گرم کردن عضلات استفاده کنید. حرکات زیر علاوه بر گرم کردن و شکل‌دهی عضلات سرینی از بروز گرفتگی هنگام فعالیت پیشگیری می‌کنند.

حرکت اول: به روی شکم بخوابید و پاهایتان را روی زمین دراز کنید. ماهیچه‌های باسن را منقبض کنید و ۵ ثانیه در همین حالت نگه دارید و سپس به حالت استراحت برگردانید. این حرکت را ۳ نوبت و در هر نوبت ۱۰ بار تکرار کنید.

حرکت دوم: به روی شکم دراز بکشید و یک بالش بین مفاصل ران و زمین قرار دهید. یکی از زانوهای خود را خم کنید، عضلات باسن را منقبض کنید و پای خود را ۱۵ سانتی‌متر از زمین بالاتر بیاورید. در ضمن پایی که روی زمین قرار دارد را در طول حرکت صاف نگه دارید. ۵ ثانیه پای خود را بالا نگه دارید و بعد آن را پایین بیاورید. این حرکت را ۱۰ بار برای هر پا در ۳ نوبت انجام دهید.

حرکت سوم: در نقطه‌ای بایستید و یک قدم بزرگ با پای راست به طرف جلو بردارید. زانوی چپ خود را به سمت زمین متمایل و پای راست را خم کنید. حالا به نقطه شروع برگردید. این حرکت را با پای چپ نیز تکرار کنید. این حرکت را نیز در ۳ نوبت و در هر نوبت ۱۰ بار انجام دهید.

منبع:جام جم ، المیرا یزدانخواه

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

2 Responses to رفع کشیدگی عضلات سرینی

  1. FARNA می‌گوید:

    از شما برای توضیحات خوبتون متشکرم.لطفا بگویید گرفتگی عضلات باسن در خانمهای مسن که معمولا پس از بیدار شدن از خواب شدید است به چه علت است و چگونه میتوان درد آن را کاهش داد یا برطرف کرد. سپاسگذارم

    • adineh می‌گوید:

      با درود بر شما
      با تشکر از انرژی مثبتی که دادید.مطلبی در مورد خواسته ی شما گذاشتم امیدوارم مفید فایده باشد . با سپاس از لطفتان. با بهترین آرزوها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *