سلامت بانوان با این چند نکته

سلامت بانوان با این چند نکته

امروزه جوانان وقت کمتری را به خوردن غذا صرف می کنند و فرصت بسیارمحدودی برای غذا خوردن دارند. به همین علت با عجله غذا مصرف می کنند و غذا را به خوبی نمی جوند…

کیهان: سریع خوردن غذا موجب اختلالات و ناراحتی های گوارشی می شود.

یکی از رفتارهای تغذیه ای غلط که در بین جوانان رواج زیادی دارد، با عجله غذاخوردن و خوب نجویدن غذاست.

امروزه جوانان وقت کمتری را به خوردن غذا صرف می کنند و فرصت بسیارمحدودی برای غذا خوردن دارند. به همین علت با عجله غذا مصرف می کنند و غذا را به خوبی نمی جوند.

این مسئله اشکالات زیادی در بردارد، از جمله آن که می تواند موجب اختلالات و ناراحتی های گوارشی در بین آنها شود.

اولین مرحله هضم بعضی از مواد غذایی در دهان انجام می شود. به این ترتیب که مواد غذایی در دهان به وسیله عمل جویدن خرد و ریز شده و تحت تاثیر آنزیم پتالین بزاق، اولین مرحله هضم آن ها انجام می شود که برای هضم نهایی و جذب آماده می شوند.اگر عمل جویدن به خوبی انجام نشود، مواد غذایی به خوبی با آنزیم بزاق آغشته نشده و هضم اولیه دچار اختلال می شود و درنتیجه بار دستگاه گوارش اضافه می شود.

این کار موجب سنگینی و نفخ در دستگاه گوارش می شود و استمرار این وضعیت ناراحتی های گوارشی را به دنبال خواهد داشت.

آلوخشک کم خونی را برطرف می کند
آلوی خشک منبع خوبی از آهن است و برای جلوگیری از کم خونی بسیار مفید است.

آلو یک میوه تک هسته ای از خانواده هلو و زردآلو است. طعم آن از ترش تا شیرین متغیر است و به رنگ های زرد، سبز، قرمز و ارغوانی موجود است.

آلو یکی از منابع غنی پتاسیم است و با توجه به این که آلو حاوی سدیم کمی نیز است، مصرف متعادل آن درکنترل فشارخون می تواند موثر باشد.

آلو یکی از منابع خوب آنتی اکسیدان ها است و به دلیل داشتن فیبر از یبوست جلوگیری می کند. آلوی خشک منبع خوبی از آهن است و برای جلوگیری از کم خونی بسیار مفید است.

آلو از افزایش فشارخون جلوگیری می کند و مصرف آن موجب کنترل قندخون می شود و برای پیشگیری از بروز بیماری های قلبی-عروقی، سرطان و بیماری های گوارشی مفید است.

منبع:سلامت بانوان

این نوشته در خواص خوراکی ها و دانه ها،خشکبار، روغن ها، گیاهان و میوه ها, دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *