گردو ضد استرس

متخصصان تغذیه در یک مطالعه جدید دریافته‌اند گردو برای پایین آوردن کلسترول خون مفید است و همچنین می‌تواند برای مقابله با استرس و نیز کاهش فشارخون نیز موثر باشد.

به گزارش ایسنا، در این مطالعه مشخص شده است افرادی که به مدت ۳ هفته رژیم غذایی حاوی گردو داشته‌اند، اگر در شرایط استرس‌زا و پرتنش قرار بگیرند و در عین حال نیز دچار کلسترول بالا باشند، به دلیل مصرف گردو در این وضعیت فشار خونشان پایین مانده و افزایش پیدا نمی‌کند.

در این تحقیق، متخصصان گروهی از شرکت کنندگان را در شرایط پرتنش قرار دادند، آنها متوجه شدند کسانی که گردو مصرف کرده‌اند، در چنین شرایطی کمتر دچار افزایش فشارخون شدند.

این بررسی‌ها برای نخستین بار نشان داده است که گردو می‌تواند هنگام استرس، فشارخون را پایین نگه دارد، همچنین روغن دانه کتان نیز اگر به مغز گردو افزوده شود، اگرچه تاثیری روی فشارخون ندارد اما می‌تواند تاثیر ضدالتهابی روی عروق داشته باشد که این تاثیر در کاهش خطر بروز مشکلات قلبی موثر است.

منبع:جام جم

این نوشته در اخبار تغذیه, دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *