حرکاتی برای تسکین درد های فوقانی کمر(قسمت سوم)

کمردرد از دردهای شایع، بخصوص در دوران بزرگسالی به شمار می‌رود. قسمت فوقانی کمر که از مهره‌های سینه‌ای تشکیل شده است گاهی اوقات به دنبال کشیدگی رباط‌ها و عضلات متصل به مهره‌ها دچار درد می‌شود.

پرتاب و حمل اجسام سنگین، خم شدن نادرست، وضعیت قرارگیری نامناسب، چرخش‌های ناگهانی ستون فقرات، سقوط از ارتفاع و تصادفات همگی از علل دردهای فوقانی کمر به شمار می‌روند. علایم درد فوقانی کمر عبارتند از گرفتگی عضلانی، درد با نفس عمیق، درد با لمس ناحیه فوقانی کمر یا درد هنگام حرکت دادن شانه‌ها و خم کردن گردن. برای پیشگیری از چنین دردهایی باید قبل از فعالیت با انجام حرکات زیر بدن خود را گرم کنید و نکات ایمنی را رعایت کنید.

 

حرکت اول: روی زمین بنشینید و پاها را مقابل خود دراز کنید. قسمت میانی ران‌ها را از کنار با دست بگیرید. به آرامی سر و گردن خود را روی شکم خم کنید. ۱۵ ثانیه در همین وضعیت بمانید و سپس به حالت اول برگردید. این حرکت را ۳ بار تکرار کنید.

 

حرکت دوم: روی شکم دراز بکشید و یک بالش زیر سینه خود قرار دهید. دست‌های خود را در دوطرف بدن باز کنید طوری که آرنج شما صاف باشد و شست‌های شما رو به سقف قرار گیرند. حال با نزدیک کردن کتف‌ها به یکدیگر دست‌های خود را از زمین بلند کنید و سپس به آرامی به جای اول برگردانید. این حرکت را در ۳ نوبت و هر نوبت ۱۵ بار انجام دهید. در مراحل بعدی می‌توانید وزنه‌ای هم در دست بگیرید.

 

حرکت سوم: در جای خود بایستید و دست‌ها را در دو طرف بدن آویزان کنید. حالا کتف‌های خود را از پشت تا جایی که می‌توانید به هم نزدیک کنید و ۵ ثانیه نگه دارید. این حرکت را ۳ نوبت در روز و هر نوبت ۱۰ بار تکرار کنید.

منبع:جام جم

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *