حرکاتی برای تقویت ساعد

 

ساعد شما از عضلات ریز و درشت مختلفی تشکیل شده که نقش آنها به حرکت در آوردن انگشتان و باز و بسته کردن آنهاست. داشتن عضلات ساعد قوی باعث می‌شود حرکات مناسب‌تری از انگشتان سر بزند و احتمال آسیب‌دیدگی‌های ورزشی به کمترین حد ممکن برسد. به کمک حرکات زیر می‌توانید عضلات این ناحیه را تقویت کنید و علاوه بر شکل ظاهری، کارایی این عضلات را بهبود بخشید.

حرکت اول: برای انجام این حرکت باید ابتدا وسیله ساده‌ای بسازید. یک سر ریسمانی را به وسط یک میله چوبی یا فلزی گره بزنید و سر دیگر آن را به یک جسم سنگین یا وزنه ببندید. حالا دو سر میله را در دست بگیرید و دست‌ها را در مقابل خود دراز کنید؛ طوری که وزنه آویزان باشد. سپس میله را طوری بچرخانید که ریسمان به دور آن بپیچد. برای چرخاندن میله، دست‌ها را به نوبت حرکت دهید. وقتی وزنه به بالا رسید، این بار میله را در جهت عکس بپیچانید تا وزنه دوباره به جای اول خود برگردد. این حرکت را ۳ بار در روز انجام دهید.

حرکت دوم: یک وزنه یا جسم سنگین را با دست بگیرید؛ طوری که کف دست شما به سمت بالا باشد به آرامی مچ دست خود را تا جایی که می‌توانید خم کنید. سپس به آهستگی آن را تا نقطه شروع باز کنید. شما می‌توانید این حرکت را در حالتی که کف دستتان روبه زمین است نیز تکرار کنید.

منبع:جام جم -المیرا یزدانخواه

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *