حرکاتی برای تقویت عضلات کمر(قسمت اول)

کمر یکی از قسمت‌های پر کار بدن است و یکی از شایع‌ترین نقاطی است که دچار آسیب می‌شود. کمر از عضلات بزرگ و قوی تشکیل شده که روی بیشتر حرکات روزانه‌ای که انجام می‌دهید موثر است. داشتن عضلات کمری قوی به شما این امکان را می‌دهد تا فعالیت‌های روزانه خود را بخوبی انجام دهید و همچنین هنگام ایستادن و نشستن بدنتان در وضعیت مناسبی قرار گیرد تا از دردهای کمر مصون بمانید. در صورتی که از آسیب‌های شدید کمر رنج می‌برید، بهتر است پیش از انجام این حرکات، ابتدا با پزشک مشورت کنید.

حرکت اول: از یک میله بارفیکس یا نقطه‌ای مشابه آویزان شوید، طوری که دست‌های شما کمی بیشتر از عرض شانه باز شود و تا جایی که برایتان امکان دارد، خودتان را بالا بکشید، حالا به آهستگی خود را پایین بیاورید تا به نقطه شروع برسید، طوری که‌ آرنج شما در حالت نیمه خمیده باشد.

 

حرکت دوم: روی شکم دراز بکشید و دست‌ها را جلوی سر قرار داده و کف دست‌هایتان را روی زمین بگذارید. سینه و دست‌هایتان را تا جایی که می‌توانید از زمین بلند کنید و تماس سایر قسمت‌های بدن را با زمین حفظ کنید. حالا در حالی که دست‌ها را به حالت کشیده و جدا از سطح زمین نگه داشته‌‌اید، به آهستگی آنها را به سمت عقب بدن حرکت دهید. سپس دوباره دست‌ها را به سمت جلو آورده و سینه را روی زمین برگردانید و حرکت را مجددا از ابتدا شروع کنید.

هر دو حرکت فوق را ۳ نوبت در روز و در هر نوبت ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

جام جم

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *