یادگیری زبان خارجی از آلزایمر جلوگیری می کند.

دو زبانه بودن و یادگیری زبان دوم در اواخر زندگی، می‌تواند به کاهش روند زوال ذهن و بروز بیماری آلزایمر کمک کند.به گزارش فارس، نتایج تحقیق پژوهشگران دانشگاه «یورک» ‌تورنتو در کانادا نشان می‌دهد کسانی که به بیش از یک زبان صحبت می‌کنند، به طور میانگین ۴ سال دیرتر به آلزایمر مبتلا می‌شوند.بنا بر این گزارش، یادگیری زبان در سال‌های اولیه زندگی به طور بسیار موثری از زوال ذهن جلوگیری می‌کند؛ نتایج این تحقیق در انجمن آمریکایی پیشبرد علوم ارائه شده است.

از نظر کارشناسان، تاخیر در بروز بیماری آلزایمر از این طریق شگفت‌انگیز است، زیرا دارویی با تاثیر مشابه تاکنون شناخته نشده است؛ افراد دو زبانه دارای توانایی شناختی بهتری هستند و عملکرد مغزشان بخصوص در قسمت فرمان‌دهنده در هر سنی مدام رو به افزایش است، در حالی که ذهن افراد معمولی با افزایش سن رو به زوال می‌رود.

یادگیری زبان جدید حتی در ۶۰ سالگی ممکن است به اندازه دیگر فعالیت‌ها مانند فعالیت‌های اجتماعی موجب فعال نگه داشتن ذهن شود؛ دو زبانه بودن مانند داشتن مخزن اضافی سوخت در اتومبیل است و وقتی سوخت خودرو تمام می‌شود، هنوز می‌توان به حرکت ادامه داد.

جام جم

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *