حرکاتی برای تقویت عضلات کمر(قسمت دوم)

حرکاتی برای تقویت عضلات کمرعضلات ناحیه کمر از پرکارترین عضلات بدن به شمار می‌روند. به همین سبب این ناحیه در معرض آسیب‌ها، کشیدگی‌ها و گرفتگی‌های متعددی قرار دارد. عضلات ریز و درشت ناحیه کمر در بیشتر فعالیت‌های روزانه‌ای که انجام می‌دهید نقش دارند. تقویت عضلات کمر باعث می‌شود بدن در حالت ایستاده یا نشسته در وضعیت مناسبی قرار گیرد و احتمال بروز دردهای کمری در آینده کاهش یابد. انجام حرکات زیر به همه کسانی که می‌خواهند در آینده دچار کمردرد نشوند توصیه می‌شود.

حرکت اول: وسط کش ورزشی را روی زمین گذاشته و روی آن بایستید و دو سر آن را با هر یک از دست‌هایتان بگیرید. از ناحیه کمر خم شوید تا بدن شما زاویه ۴۵ درجه بگیرد. حالا در حالی که دست‌هایتان را صاف نگه داشته‌اید تا جایی که می‌توانید آنها را به موازات هم بالا بیاورید. این تمرین علاوه بر عضلات کمر، عضلات شانه را نیز درگیر می‌کند. این حرکت را ده مرتبه تکرار کنید.

حرکت دوم: پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. پای چپ خود را کمی عقب ببرید تا جایی که بتوانید براحتی به جلو خم شوید و کمر خود را تا حد امکان موازی با سطح زمین قرار دهید. در این حالت با دست چپ وزنه‌ای را بلند کنید و اجازه دهید دست شما در حالت آویزان و صاف قرار بگیرد. حالا همان طور که وزنه را در دست گرفته‌اید سعی کنید آن را بالا آورده و به سینه نزدیک کنید. سپس دوباره وزنه را پایین بیاورید. سعی کنید کنترل کاملی روی بالا و پایین آوردن وزنه داشته باشید. این حرکت را برای دست راست نیز تکرار کنید. هنگام این تمرین می‌توانید دستی که وزنه‌ای حمل نمی‌کند را روی تکیه‌گاه یا روی پای جلوتر قرار دهید. این حرکت را ده بار در هر سمت تکرار کنید.

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *