گل همیشه بهار معجزه می‌کند

آیا می‌دانید …
آیا تا به حال اتفاق افتاده که از کنار مزارع گل آفتابگردان عبور کرده و احساس آرامش کنید. گیاه همیشه بهارکوهی یا آرنیکا که به خانواده گل آفتابگردان تعلق دارد، از این امر مستثنا نیست.

 هزاران سال است که این گیاه برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه این گیاه به شکل‌های مختلف مانند عصاره، تنتور، پماد، کرم و ژل عرضه می‌شود، بیشتر برای مصارف خارجی و موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر طبق دستورات تجویزشده مصرف شود، می‌توان از آن به عنوان یک داروی خوراکی نیز استفاده کرد. عمده‌ترین موارد مصرف آرنیکا، درمان درد، کوفتگی، رگ‌به‌رگ‌شدگی، شکستگی استخوان و سایر آسیب‌هایی است که به بافت‌های نرم و مفصل‌ها وارد می‌شود.

تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهند گیاه همیشه بهار کوهی یک مسکن درد بسیار قوی است و نقش مهمی در کاهش التهاب ایفا می‌کند. علاوه برموارد فوق، دارای مزایای دیگری مانند کاهش درد و تورم، بواسیر (در این مورد از پماد و تنتورآرنیکا استفاده می‌شود)، جلوگیری از خونریزی، تقویت‌ قلب و برطرف‌کننده مشکلات عروق خونی است. در اینجا باید خاطرنشان کرد برای مصرف خوراکی آرنیکا حتما باید با پزشک مشورت کرد. هنگامی که به پادرد مبتلا هستید، می‌توانید تنتورآرنیکا را با مقداری نمک و آب گرم مخلوط کنید، سپس پاها را درون آن قرار دهید تا دردش تسکین یابد، همچنین این گیاه در ایجاد آرامش روحی – روانی بسیار سودمند است.

جام جم-

مترجم: نرگس عبدالهی

منبع: naturalnews

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *