مربای گل گاو زبان

 مربای گل گاو زبان

مواد لازم:

گل گاو زبان یک پیمانه
شکر دو پیمانه
آب یک پیمانه
لیمو عمانی بدون هسته تا سه عدد
آب لیموترش ازه یک ق چ

ذر صورت تمایل خلال پسته یا گردو خرد شده
طرز تهیه:
گل گاو زبان را بشویید و یک ربع در آب سرد خیس کنید تا اگر احتمالا شن و ریگ دارد ه نشین شود و سپس آبکش کنید . لیمو عمانی را خرد کنید و هسته بگیرید و چند ساعت قبل در آب ولرم خیس کنید تا نرم شوند .
آب و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید . اکنون لیمو عمانی را داخل شربت بندازید. شربت مربا و شهد وقتیکه غلیظ شد، گلها را به آن اضافه کنید و یکربع اجازه بدید تا گلها بجوشند . در انتها گردو خرد شده و آب لیمو را هم اضافه کنید تا مربا شکرک نرند . خلال پسته را میتوانید برای تزیین ابتدا خیس کنید و برای اینکه رنگ آن تغییر نکند آبکش کرده و در آخر بدون طبخ داخل مربا بریزید .اکنون مربا را از روی حرارت بردارید . زمانیکه مربا سرد شد میتوانید لیمو ها را ازداخل شربت در آورده و مربا را داخل شیشه های استریل و تمیز بریزید .
نکته : میتوانید به جای لیموعمانی از کمی گلاب برای عطر مربا استفاده کنید . وانیل شکری هم یک نوک ق چ مورد استفاده دارد . دستور از نریمانی
جهت مشکلات پوستی، مثل اگزما مصرف می‌شود. همچنین گل گاوزبان به دلیل داشتن مقدار زیادی کلسیم و آهن و مواد مغذی مثل پتاسیم، روی، ویتامین های C و B و بتاکاروتن برای خانمهایی که دچار کمبود این مواد ضروری هستند مفید می‌باشد. گل گاوزبان به دلیل دارا بودن خواص تسکین‌دهنده برای درمان بیماری‌های عصبی نیز توصیه می‌شود. گل گاوزبان در عین حال برای درمان افسردگی و بی‌تعادل روانی ناشی از دوره‌های قاعدگی و یائسگی مصرف می‌شود. این گیاه آرام بخش، در درمان جوش‌های دهانی و آفت دهانی تاثیر شگرف می‌گذارد و معمولا دمنوش‌های این گیاه برای سرماخوردگی و در بعضی مواقع سرفه‌های خشک در فصل سرما جوشانده‌ای قدرتمند و مرهمی قوی است.این گیاه دارویی باعث کاهش تب می شود و در تمام موارد تب مثل سرخک، مخملک، آبله، کهیر و تبهای دیگر می تواند مفید باشد.

این نوشته در خواص خوراکی ها و دانه ها،خشکبار، روغن ها، گیاهان و میوه ها, دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *