چگونه سیاهی اطراف چشم ها را از بین ببریم

 چگونه سیاهی اطراف چشم ها را از بین ببریم

 سیاهی اطراف چشم ها که معمولا آن ها را با نام حلقه های سیاه می خوانند ، مشکلی بسیار آزار دهنده ی می باشد چراکه  زیبایی صورت فرد را مختل خواهد کرد .

برخی از دلایل اصلی ایجاد این مشکل عبارتند از : زمینه ی ارثی ، پیر شدن ، خشکی پوست ، گریه کردن طولانی مدت ، کار طولانی مدت با کامپیوتر ، استرس های جسمی و ذهنی ، کم خوابی  و رژیم غذایی نامناسب.

اگرچه این مشکل یک بیماری جدی پوستی به حساب نمی آید اما از انجا که باعث می شود فرد پیرتر به نظر برسد اکثر افراد در پی از بین بردن این مشکل می باشند. به همین دلیل پزشک من تصمیم گرفته است ۱۰ روش ساده و موثر برای از بین بردن این سیاهی های دور چشم به شما پیشنهاد کند. با ما همراه باشید.

روغن بادام

روغن بادام برای پوست حساس اطراف چشم بسیار مناسب می باشد. استفاده ی مداوم از آن می تواند به از بین رفتن سیاهی های اطراف چشم کمک فراوانی بکند. از روغن های حاوی ویتامین E نیز می توانید استفاده کنید.

  • خیار

خیار باعث محکم شدن و نرم شدن پوست شده همچنین به باعث می شود پوست شما ظاهری شاداب تر پیدا کند. می توانید دو حلقه خیار را برای ۱۵ دقیقه بر روی چشمان خود قرار داده و سپس محل آن را بشویید.

  • سیب زمینی خام

در سیب زمینی سفید کننده های طبیعی وجود دارد که باعث شفافیت پوست شما شده و کمک می کند از شر سیاهی اطراف آن راحت شوید. می توانید از حلقه های قطور سیب زمینی استفاده کرده اما بهتر است آب دو سیب زمینی خام را به طور کامل گرفته و سپس یک پارچه ی کتانی را در آن قرار دهید و سپس پارچه را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی چشمان خود بگذارید. بعد از برداشتن پارچه محل را شستشو دهید.

  • عصاره ی گل رز

عصاره ی گل رز تاثیر بسیار خوبی در جوان سازی  و نرم شدن پوست شما خواهد داشت. میتوانید یک پارچه ی کتانی را در عصاره ی گل رز خوابانده و سپس برای ۱۵ دقیقه بر روی چشمان خود قرار دهید. سپس محل را شستشو دهید این کار  را می توانید تا دو بار در هفته تکرار کنید.

  • گوجه فرنگی

گوجه فرنگی نیز خاصیت سفید کنندگی فوق العاده ای دارد. آب گوجه فرنگی را به همراه کمی آب لیمو برای ۱۰ دقیقه بر روی چشمان خود قرار دهید. خوردن آب گوجه فرنگی نیز تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت.

  • آب لیمو

وجود ویتامین C به همراه خواص شفاف کنندگی پوست که در لیمو موجود است باعث تاثیر فوق العاده ی آن در از بین بردن سیاهی اطراف چشم شده است.برای استفاده از این ماده می توانید یک پارچه ی کتانی را به صورت گرد در آورده به آب لیمو اغشته کنید و سپس به اطراف چشم خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه محل را شستشو دهید.

  • روغن نارگیل

به دلیل خاصیت نرم کنندگی موجود در روغن نارگیل ، این ماده باعث از بین رفتن چین و چروک ها و همچنین سیاهی اطراف چشم ها خواهد شد. کافی است این روغن را به اطراف چشمان خود بمالید و بعد از چندین ساعت ان را پاک کنید.

  • چای کیسه ای

به دلیل آنتی اکسیدان و کافئین موجود در چای این ماده تاثیر بسیار خوبی در از بین بردن سیاهی زیر چشم ها و بهبود گردش خون در آن محل دارد. به همین دلیل علاوه بر سیاهی زیر چشم ها می تواند تورم و پف کردگی چشم ها را تیز از بین ببرد.برای استفاده از چای کیسه ای دو عدد از آنها را درون یخچال قرار دهید بعد از سرد شدن آن ها را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی چشمان خود قرار دهید. سپس آنها را برداشته و محل را بشویید. مراقب باشید چای به داخل چشمان شما نرود.

  • کمپرس یخ

کمپرس یخ باعث خواهد شد رگ های موجود در زیر چشمان شما جمع شده و به همین دلیل تاثیر بسیار خوبی در از بین بردن پف کردگی و سیاهی زیر چشم دارد. میتوانید یک حوله را کاملا به شیر سرد اغشته کنید و سپس بر روی چشمان خود قرار دهید. این کار را میتوانید تا دو بار در روز نیز انجام دهید.

  • زردچوبه

حاوی آنتی اکسیدان و دارای خاصیت ضد التهاب بوده و سیاهی و پف کردگی زیر چشم ها را به خوبی از بین خواهد برد.همچنین به نرم و شفاف شدن پوست زیر چشم ها نیز کمک خواهد کرد. می توانید دو قاشق چایخوری از زردچوبه را به آب اناناس مخلوط کرده خمیر سفتی بدست خواهد آمد که باید آن را برای ۱۰ دقیقه در اطراف چشمان خود قرار دهید. سپس خمیر را پاک کرده و محل را شستشو دهید. می توانید از این روش به صورت روزانه استفاده کنید.

چگونه سیاهی اطراف چشم ها را از بین ببریم

این مطلب برگرفته از مقاله ای به نام How to get rid of dark circles fast از وبسایت www.top10homeremedies.com یکی از معروف ترین سایت های پزشکی دنیا می باشد.

http://tebme.com

 

این نوشته در خواص خوراکی ها و دانه ها،خشکبار، روغن ها، گیاهان و میوه ها, دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *