حرکاتی برای تقویت شانه(قسمت دوم)

مفصل شانه از مفاصل فعال بدن است که توسط عضلات متعددی حمایت می‌شود. این عضلات، به مفصل شانه کمک می‌کنند تا در جهات مختلف حرکت کند. عضلات گرداننده مفصل شانه، به تعدادی از این عضلات گفته می‌شود که نقش تعیین‌کننده‌ای در حرکات شانه ایفا می‌کنند.

کشیدگی و پارگی تاندون این عضلات باعث بروز درد شانه، ضعف عضلانی و محدود شدن حرکات می‌شود. افتادن روی بازو یا استفاده از دست برای جلوگیری از زمین خوردن، بلند کردن اجسام سنگین، آسیب‌های ورزشی در شنا و تنیس و همچنین شغل‌هایی مانند گچکاری و نقاشی می‌توانند زمینه را برای بروز چنین آسیبی فراهم کنند. به کمک حرکات زیر، می‌توانید این عضلات را تقویت کنید و در صورت آسیب‌دیدگی، دوره درمان را کوتاه کنید.

 

حرکت اول: در جای خود بایستید و یک چوب بلند را با ۲ دست در پشت کمر نگه دارید. حالا تا جایی که می‌توانید، چوب را از کمر خود دور کنید و ۵ ثانیه نگه دارید و سپس به نقطه شروع برگردید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

 

حرکت دوم: طوری مقابل در بایستید که یکی از شانه‌های شما مقابل در قرار گیرد. یک سر کش ورزشی را لای در محکم کنید و سر دیگر آن را با دستی که دورتر از در قرار دارد، بگیرید طوری که آرنج شما زاویه قائمه بسازد. حالا دست خود را از در دور کنید و به سمت بیرون بچرخانید. دقت کنید، ساعد شما در طول حرکت، موازی با سطح زمین باشد. این حرکت را ۳ نوبت و هر نوبت ۱۰ بار تکرار کنید.

حرکت سوم: در جای خود بایستید و دست‌ها را در ۲ طرف بدن پایین نگه دارید. حال هر دو دست را تا حدود چشم‌ها بالا بیاورید و به اندازه ۳۰ درجه از هم دور کنید. ۲ ثانیه نگه‌ دارید و دوباره دست‌ها را پایین بیاورید. دفعات بعدی وزنه‌ای هم در دست بگیرید. این حرکت را ۳ نوبت و هر نوبت ۱۰ بار تکرار کنید.

جام جم :المیرا یزدانخواه

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *