حرکاتی برای شکل‌دهی عضلات بدن

شما می‌توانید از یک رژیم غذایی سخت برای سوزاندن چربی بدنتان استفاده کنید، اما اگر بخواهید پس از کم کردن چربی‌ها بدنتان متناسب به نظر برسد، باید عضلات خود را تمرین دهید تا بتوانید شکل ظاهری بدن را در حد مطلوبی حفظ کنید.

برای این منظور بهترین و سریع‌ترین راه این است که از حرکاتی استفاده کنید که گروه‌های بیشتری از عضلات را به طور همزمان درگیر می‌کنند. در عین حال تقویت عضلات ناحیه شکم و کمر به وضعیت متناسب بدن هنگام نشستن و ایستادن کمک کرده و راه رفتن و دویدن را ساده‌تر می‌کند. حرکات زیر برای شکل‌دهی به عضلات بدن توصیه می‌شوند.

حرکت اول: از یک میله بارفیکس یا یک نقطه مطمئن دیگر آویزان شوید و پاهایتان را تا جایی که می‌توانید بالا بیاورید. پاها را ۵ ثانیه بالا نگه دارید و دوباره حرکت را از سر بگیرید. این حرکت را می‌توانید به صورت دیگری نیز انجام دهید. ابتدا پاهایتان را تا جایی که می‌توانید به سمت چپ بالا بیاورید و بعد پایین بیاورید. در نوبت دوم پاها را در وسط بالا آورده و در نوبت سوم پاها را به سمت راستتان بالا بیاورید.

حرکت دوم: به پشت روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را روی شکم جمع کنید تا جایی که زانوهایتان مقابل صورت قرار گیرند. بازوهایتان را در دو طرف بدن روی زمین قرار دهید و دست‌هایتان را روی قسمت تحتانی کمر بگذارید. حالا به آرامی زانوهایتان را صاف کنید و پنجه پاهایتان را به سمت سقف بکشید و دوباره به جای اول برگردانید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

جام جم

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *